Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Turbo

Følg oss på facebook logo2

Barnas Turlag startet opp oktober 2006. Siden da har vi arrangert en tur hver måned, minus juli. Vi har hatt mange forskjellige turer, samt et samarbeidsarrangement med Notodden O-lag og Hjartdal og Gransherad sparebank. Dette arrangementet var svært vellykket, og det planlegges en reprise i år.

Naturopplevelser og friluftsliv vektlegges gjennom lek og sosialt samvær. Hovedmålet med turene er å ha det gøy ute i det fri og skape positive holdninger til naturen og nærområdet.  Vi ønsker alle, uansett alder hjertelig velkomne. Og er du ikke så godt kjent i nærområdet så er det jo en kjempegod ide å bli med på noen turer!

Turene og aktivitetene er beregnet for barn opp til 12 år. Det er de voksne som har ansvar for egne barn under hele turen. Vi pleier å kjøre privatbiler til felles møteplass slik at folk er friere til å reise hjem når de vil. Vi har noe utstyr,  som fiskestenger, bålkjeler, barnekniver og rompeakebett. Dette er til utlån på noen av turene.

Vi oppfordrer alle foreldre til å melde seg selv og barna sine inn i DNT/Notodden Turlag –Barnas Turlag.

Medlemsfordeler i Barnas Turlag:

• vil få et billigere eller gratis tilbud på enkelte av aktivitetene våre (lokalt tilbud på Notodden).

• bor gratis på DNTs selvbetjente og ubetjente hytter over hele landet, og får gode rabatter på de betjente hyttene.

• Rabatter på turutstyr (se DNTs nettside for nærmere detaljer).

Er du ikke medlem er du allikevel hjertelig velkommen på tur!

Bli med da vel!

Med hilsen fra styret i Barnas Turlag